Home » , » WIFI Percuma untuk Negeri Selangor...Satu lagi projek Pakatan Rakyat Selangor untuk Rakyat Selangor

WIFI Percuma untuk Negeri Selangor...Satu lagi projek Pakatan Rakyat Selangor untuk Rakyat Selangor

Perasmian Wifi Percuma oleh Menteri Besar Selangor di Taman Medan, Petaling Jaya, Selangor.


YAB. Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim merasmikan program SPINS (Perkhidmatan Awam Berintegrasi Selangor) - pelancaran Wifi Percuma kepada penduduk negeri Selangor di Dewan Serbaguna PJS 2C/6. 

MBPJ dipilih menjadi PBT pertama yang akan menyediakan Wifi percuma ini. Urusan dengan MBPJ sekarang boleh dibuat tanpa perlu datang ke kaunter lagi. 200 tiang wifi akan dipasang mengikut zon di Petaling Jaya. Kawasan pertama yang akan mendapat wifi percuma adalah di Taman Dato Harun & PJS 1 di dun Taman Medan iaitu kawasan YB Haniza Talha.



Turut hadir iaitu YB Rodziah Ismail selaku Exco kerajaan negeri Selangor menjelaskan bahawa 4000 tapak untuk memasang tiang wifi percuma telah dikenalpasti di seluruh Selangor untuk dipasang secara berperingkat, termasuklah kawasan luar bandar.

Menteri Besar menyatakan harapan beliau agar rakyat dapat memanafaatkan keseluruhan sistem wifi ini. Dengan ini, segala urusan dapat dipermudahkan dengan cepat. Teknologi ini bukan sahaja dapat memberikan kemudahan kepada orang ramai menerima maklumat malahan orang ramai dapat melakukan kerja-kerja harian menjadi lebih cepat dan pantas.

Perasan tak tiang seperti di atas...Itulah tiang Wifi SPINS
Rasanya cara untuk menggunakan Wifi SPINS ni samalah juga dengan cara menggunakan wireless City Selangor yang diperkenalkan pada April 2010.

*Sebagai contoh, katakan anda berada di kawasan tiang wifi SPINS dan ingin melayari internet menggunakan komputer riba atau telefon pintar. Berikut cara membuat sambungan kali pertama :-

1. Pastikan komputer atau telefon menerima isyarat Wireless SPINS Selangor. Seterusnya sambungkan kepada isyarat tersebut.

Pilih Signal

2. Buka Browser dan mula menaip sebarang alamat laman web, contohnya www.selangor.gov.my
Buka Browser dan mula menaip url

3. Laman web yang di acess tidak akan dibuka serta merta, tetapi akan dipaparkan Skrin pendaftaran pengguna Wireless SPINS Selangor. Ini membolehkan anda mencipta Username dan Password untuk Log Masuk.

Skrin utama Wireless SPINS Selangor

4. Lengkapkan maklumat pendaftaran dan Klik "Create My Account"
Skrin pendaftaran

5. Pendaftaran yang berjaya akan dipaparkan Skrin berikut dan meminta anda Log Masuk atau login untuk terus melayari Internet

Pendaftaran berjaya

6. Skrin Login. Masukkan Username dan Password yang anda telah cipta, kemudian Klik Login

Skrin Login

7. Anda boleh mula melayari laman web dengan percuma selama 30 minit. Masa penggunaan akan dipaparkan untuk rujukan.

Browse percuma
.

P/S :
Percuma 30 minit bagi mengurangkan kesesakan trafik....tapi boleh connect balik...jangan salah faham...PERCUMA TETAP PERCUMA. 


Jika Anda Setuju Sila "Like"
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Maskolis | Johny Portal | Johny Magazine | Johny News | Johny Demosite
Copyright © 2011. Pakatan Rakyat Supporter - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website Inspired Wordpress Hack
Proudly powered by Blogger