Home » , » 2 Kapal ZIM Intergrated berlabuh di Port Klang

2 Kapal ZIM Intergrated berlabuh di Port Klang


16 Feb 2012 - 2 kapal milik ZIM Intergrated Shipping, ZIM USA dan ZIM ATLANTIC berlabuh di dermaga Westport, Port Klang.

ZIM adalah sebuah syarikat GLC milik Kerajaan Israel. Mari kita kenali apa itu ZIM Intergrated.

Ownership and Management

Enjoying a strong support from its owners, market-leading holding company Israel Corporation, ZIM is poised to cope with current and future market conditions, while continuing to give customers top-notch services.

The Israel Corporation holds 98% of Zim shares. The Ofer Group is the majority shareholder of the Israel Corporation (57%), with the remaining shares held by Bank Leumi L’Israel (20%) and the public.

The Israel Corporation’s shares are listed on the Tel Aviv Stock Exchange (TASE: ILCO)

Boleh rujuk di  http://www.zim.com/content.aspx?id=158&l=4 

Pada 16 Feb 2012 yang lalu, Jingga 13 telah meninjau dan telah merakamkan dan mengesahkan tentang kehadiran 2 buah kapal Israel iaitu ZIM U.S.A dan ZIM Atlantic yang mana salah satunya dilaporkan berlayar terus dari Haifa, Israel ke Pelabuhan Klang.




Setiap hari kita ditaburkan dengan berbagai-bagai fitnah terhadap DSAI kononnya menyokong Israel melalui kuasa media utama seperti Utusan Meloya, TV1,2 & 3 suku disebabkan oleh serangkai ayat. Sedangkan dalam masa yang sama tidak pernah sekalipun orang yang dituduh itu diberikan peluang untuk menerangkan atau menjawab sendiri tentang statement yang dikeluarkan itu sebaliknya rakyat hanya ditanamkan dengan fitnah dan propaganda jahat yang bermotifkan politik.

Statement yang diputar belitkan tidak menjamin apa-apa (hanya sekadar diatas kertas sahaja) manakala hakikat dan realiti yang diperlihatkan akan menyerlahkan siapa yang bijak dan siapa yang bangang terlampau-lampau. Kini bagaimana pula Umno/Bn nak menafikan perkara yang benar-benar berlaku. Sebagai Kerajaan Malaysia membenarkan urusan dagangan dengan Israel sama ada secara langsung @ tidak langsung hanyalah akan membantu Israel terus menghentam bumi Palestin.

P/S : Apalah ertinya menyokong Palestin walhal pada masa yang sama si HIPOKRIT ni membantu pula Israel....

Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Maskolis | Johny Portal | Johny Magazine | Johny News | Johny Demosite
Copyright © 2011. Pakatan Rakyat Supporter - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website Inspired Wordpress Hack
Proudly powered by Blogger