Home » , » Sodomy II.....Anwar vs Sayfool

Sodomy II.....Anwar vs Sayfool


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menetapkan 22 Ogos depan bagi mendengar perbicaraan kes Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim membela dirinya. Hakim yang mengendalikan kes tersebut Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah telah menetapkan samaada pihak pembelaan bersedia ataupun tidak kes akan tetap diteruskan pada 22 Ogos 2011. Perkara ini timbul kerana disebabkan kerana kegagalan pihak pembelaan untuk menemubual saksi-saksi pembelaan yang terlibat didalam kes tersebut. Namun bukan perkara itu yang aku ingin huraikan disini sebaliknya kisah yang tersurat dan tersirat disebalik isu ini.


Salam......
Mungkin ramai yang tidak mendapat maklumat penuh tentang prosiding kes yang berlaku didalam makhamah semasa pihak pendakwaan mengemukakan fakta pertuduhan di makhamah. Ramai yang mungkin hanya berpandukan media utama seperti Autasan dan Media kawalan kerajaan iaitu RTM dan TV3 sahaja. Namun banyak fakta-fakta yang tidak diceritakan atau boleh dikatakan disembunyikan dari pengetahuan umum. Dibawah ini disertakan pendedahan @ penerangan tentang kes pendakwaan yang telah berlangsung sebelum kita menunggu kes pembelaan bermula.

 









Semoga penerangan ini dapat menjelaskan apa yang tersurat dan tersirat di sebalik kes yang sedang berlangsung. Apa pun keputusannya nanti sama-samalah kita nilaikan secara waras. 
Yang benar kita tegakkan, yang batil kita hancurkan..
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Maskolis | Johny Portal | Johny Magazine | Johny News | Johny Demosite
Copyright © 2011. Pakatan Rakyat Supporter - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website Inspired Wordpress Hack
Proudly powered by Blogger